30 November - 2009

Vart är vintern?


Jag börjar undra va vintern är någonstans.
När man va liten va det snö vid den här tiden men inte längre.
Vårat klimat bara blir varmare år för år.
Jag tycker detta är väldigt synd.
Snö som är så mysigt och faktiskt ger det en andledning till att vara kallt :)
Jag vill att mina barn ska kunna leka i snön men det går nästan inte nu förtiden eftersom det inte finns någon.
Jag känner mig inte ivrig när jag plockar upp julpyntet.
För vem vill fira en jul till utan snö?
Funderar starkt på att flytta till norrland snart för att få en vit vinter.

Tror det är dags att vi tar ansvar för vår planet vi sakta men säkert tar dö på!




Nu byter jag samtals ämne.
Inget mer dystert idag.
Barnen sov ovanligt länge i morse, vaknade vid 9 tiden.
Skönt när sånt inträffar :)
I morgon är det dags för sprutor.
Längtar inte men vad gör man inte.
Idag ska allt julpynt upp har jag bestämt.
Gubben får ta och orka bära upp alla resterande lådor.
För idag ska jag bli klar!
Men som sagt har jag ingen direkt julstämning i kroppen men det får vi fixa :)
Julmusik kan göra mycket.


Ja neh istället för att sitta här och tjöta skit så får man väl sätta i gång och dammsuga :)

seeya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0