Fläskkotletter i currysås med ris





  • 4 Fläskkotletter (med eller utan ben)
  • Flytande margrin
  • 1 Gul lök
  • 2 msk Curry
  • Salt
  • Svartpeppar
  • 4 dl Vatten
  • 3 st Köttbuljongtärningar
  • 5 dl Matlagningsgrädde
  • 1 tsk Koriander
  • 1 tsk Kineskisk soya
  • 2 tsk Chilipulver
  • 2 tsk Paprikapulver
  • ½ tsk Kebabkrydda
  • 1 msk Vitlökspulver
  • 1 Banan (går alldeles utmärkt att välja bort)

Värm matfett i en stekpanna med lock.

Fräs kotletterna så att de får en fin yta.

Salta och peppra under tiden.

Hacka löken.

Lägg över kotletterna på ett fat.

 

Fräs lök och curry i stekpannan.

Häll på vatten, grädde, buljongtärning eller fond och rör om.

Tillsätt kryddorna och smaka av.

Lägg i kotletterna och låt puttra.

Skär bananen i skivor och lägg dem i såsen.

Fortsätt att puttra tills kotletterna är genomstekta


Jag valde att inte ha någon banan i då min gubbe inte tycker banan i mat.
Och precis som igår, det är inte mitt exakta recept bara ett hmm.
Min blev god och smakrik.
Blev godkänd av Huset och Gubben!
Skulle kunna rekommendera en liten sallad vid sidan av.
För att kanske göra den lite mer nyttig :)
Jag är inte snål med fett direkt.
Därför jag inte skrev hur mycke matfett jag har i :P

Smaklig Måltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0