Möblerat om i kylen.


Tjenis..

Nu sitter man ner (äntligen) efter ett par timmars handlande och fixande.
Vi hitta 2 par skor till Evelina och ett par riktigt nice..
Glömde ju självklart ta kort på dom innan jag la undan dom :/
Ska se om jag inte kan palla gräva fram dom i morgon.

Sen va vi på Maxi i x antal timmar kändes det som iaf :P
Att hitta mjölkfria produkter va inte jätte svårt att hitta men lite..
Jag vet att havremjölk är mjölkfritt men soja hade jag hört talas om men va inte säker.
Speciellt inte när det bara stod massa om laktos..
Så jag fråga en snubbe som jobba på maxi och han titta inte ens på den och sa ja men allt på denna hyllan är laktosfritt.. hmm tänkte jag efter nyss tagit mjölkfritt smör ifrån hyllan..
Vi köpte den för jag hade för mig och i värsta fall får man väl dricka den själv eller hälla ut den.
Svårare än så är det ju inte.
Man är ju helt ny på detta området.
Vi ska iaf på mjölkskola på Måndag på sjukhuset :)
Någon dietist som ger ut information och svarar på frågor osv.
Hoppas det ger något!

Iaf när vi kom hem från maxi så börja gubben med maten till ungarna och jag börja packa in maten.
Så nu har Robin en egen hylla i kylen så man inte tar saker av misstag osv.



Robin fick testa sojamjölk(mjölkfritt, google är min bästa vän) till middagen.
Han slurka det som det vore saft :P
Bättre det än motsatt effekt.
Jag smakade självfallet med och visst äckligt va det inte men eftersmaken va ingen hit.
Men är man mjölk intolerant så kan man leva med det :)

Jag köpte även nåt litet till mig själv ;)



Jag lovar att jag ska njuta tills sista droppen :)

Neh nu blir det godis och film!

Kommentarer
Postat av: Jessica

om du vill att sojamjölken ska smaka bättre om det skulle va så att Robin inte hinner dricka upp det så kan du blanda o´boy i. det smakar lite bättre då :)

2010-04-20 @ 20:03:37
URL: http://jessica.gekkie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0