Först helvetet sen himlen

Djävulen och gud har bråkat idag.
Ska börja från början.
Posten trillar ner i brevlådan, woohoo tänker jag, min film från ginza.
Men till min besvikelse ligger där ett brev från ginza istället :(
Jag sliter upp brevet med all min kraft (sittandes på hall golvet).
Börjar läsa: Kära kund... bla bla vi måste tyvärr meddela att din beställning av New Moon fan collection inte kan leveras i tid. (mhm okej nån dag hit och dit jaja)
läser längre ner och ser datumet 19/5 -2010!!!!!!!!!!
WOOOOOT!!!!!!!
WTF!!!!!!
Sen är det bara kortslutning :P
Gubben ringer Ginza (han som stod på beställningen) och kommer sedan in i köket.
Neh dom får inte in den tidigare än 19 maj så det är att vänta eller pengarna tillbaka.
Jag bara skriker jag ska ha mina pengar tillbaka för *pip*!!!
Så han meddelar detta och kommer sedan in och frågar hur jag tänkt göra nu.
Jag bestämmer mig för att vända hela helsingborg upp och ner för att hitta denna filmen med extra matrial på :P
Börjar ringa Nina ( avreagera mig + hon har bil) Men nope ingen bil idag :(
Okej nästa person Huset! Han har bil men jag vet att han jobbar men han kanske slutar tidigt idag, vem vet!
Ringer som en tok men inget svar efter 3 ggr ger jag upp.
Jag tänker om och börjar på rätt ände.. Leta upp företag som har den kvar (om någon har den.3 dagar efter släppning).
Börjar googla.. ingen internet butik som har den :(
(börjar bli riktigt arg)
Sen säger min gubbe ring till Maxi och hör.
(vi va där och handla i lördags och då hade dom 2 st kvar)
Jag svarar tillbaka att dom hade ju bara 2 kvar i lördags, hur stor är risken att dom har nån kvar.. typ 0
Men han tycker ändå man ska kolla.
och jag tycker det känns lönlöst.
Så gubben  ringer istället och DOM HAR 1 KVAR!!!!
Dom skulle lägga undan den till mig!!!!!

Så min gubbe är världens BÄSTA och då tar jag inte i någonstans!
Och sen tack gud eller vem som nu tyckte att jag inte skulle va sur resten av dagen, veckan, månaden eller hur lång tid det nu skulle tagit innan jag hade fått tag på filmen :P

Så idag så tror jag gott och ont har haft lite slagsmål och det goda vann!!!

Love Maxi, Hate Ginza!

Inte för att dom varit dåliga innan snarare tvärtom.
Men nu är jag en förlorad kund!
Sånt tycker jag ändå dom ska veta och om inte så fick dom reda på det i Onsdags och dom posta brevet i torsdags. Kan man då inte ringa och säga istället för att skicka ett brev så man har en chans att köpa den direkt när den släpps istället? Neh tydligen inte.
Så nu ska jag klä på mig och ta en av mina barn och gå till Maxi och köpa min film som jag ska dregla över ikväll med påskmust och choklad!

Bye bye all

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0