3 November - 2009

God förmiddag!

Sovit som en kratta i natt.
Robin vakna en jädra massa ggr i natt.
Sista 2 gångerna jag va upp tror jag inte ens att jag va mig själv längre.
Jag va så trött att jag vinglade fram genom lägenheten :)
Det är sjukt va sömn är viktigt.
Men som tur är har jag en underbar sambo som efter ha jobbat hela natten tog barnen i morse.
Helt underbart att få nån liten timma till!
Han tog även Evelina och lämna henne på dagis.
Helt underbar är han!

Nu sover han och Robin, bara jag vaken.
Skulle vilja lägga mig och vila en sväng men då är risken väldigt stor att jag blir ännu tröttare.
Så jag sitter här istället :)

Igår va vi ju som sagt och kollade lägenheter.
Yes det blev 2 st vi kollade på.
Först var vi i Vejbystrand och kollade på 4 olika hyresrätter.
Helt underbara små hus!
Det va alltså villor som va hyresrätter.
Väldigt stor trädgård och allt ett hus ska ha!
Jag trodde jag hade kommit till himmlen och skulle tacka ja på en gång.
Det va allt vi ville ha!
Allt vi kunnat önska oss med en lägenhet men...
Ja alltid ett MEN när det gäller oss..
Företaget som ägde fastigheterna ville sälja dom och har inte fått sålt dom än.
Så kontraktet är bara på 2 år!
Sen efter 2 år går dom ut på försäljningsmarknaden och köper ingen dom så får du ett vidare kontrakt på 2 år.
Men vem vill leva i ett hus och sen under dessa 2 åren och tänka varje dag "kommer vi få bo kvar?"
Jag tycker inte det känns som en trygghet.
Ska väl oxå lägga till att vi får efter 2 år första ching om vi vill köpa det.
Men dom vill ha 1,8 miljoner och det tycker vi inte att det va värt.
Men vem vet?
eh neh aa ....
Det lutar åt att slumpa bort det..

Sen åkte vi direkt efter till en lägenhet på Stattena.
En 4:a på 4:e våning (med hiss) :P
Väldigt fin. ljus, högt i tak och mycke mer men..
Vi vet inte om vi vill på nere på stattena eftersom det är tung trafik runt om huset och inga direkta grön områden.
Jag vill ju kunna ta ungarna och leka osv utan att behöva gå långt för att få nån bra lekplats.
Den tåls att tänka på!


Så är läget..
Finns en lägenhet i Mörarp också men vi har inte kollat på den än för att den passa inte med pendlingstiderna till gubbens jobb men nu ska han ju byta till ett i Klippan så då behöver vi inte tänka på det längre.
Så vi funderar på att åka och titta på den också innan vi gör vårat beslut.
Men det är ett parhus och d vill vi helst inte bo i men vi får titta och se vad vi tycker.
Ibland får man ju förbise lite :)

Neh nu blir det diska!
Bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0