25 tecken på att du börjar bli gammal

Tänkte jag skulle köra en egen variant och skriva under dom punkter som jag passar in på :P
Så ser ni vad jag börjar bli gammal med!
:)



Gör detta test och se om du börjar bli gammal!
För varje punkt som passar in på dig får du 1 poäng.
Hur många vuxenpoäng får du??



25 tecken på att du börjar bli gammal.


1. Dina växter hemma håller sig vid liv, och ingen av dem går att röka.
Självklart lever mina växer! Och dem går inte att röka :)

2. Att ha sex i en 80-säng är helt uteslutet.
Går gör det ju men det är väl trevligare med större yta ;)

3. Du har mer mat än öl i kylen.
Haha jag har ingen alkohol i kylen över huvudtaget

4. Klockan 6:00 är det dags gå upp. Förr var det dags att lägga sig vid samma tidpunkt.
Kanske inte alltid klockan 6 men inte går man att lägger sig då iaf

5. Du hör din favoritsång i hissen.
Kan hända :P

6. Du tittar på vädret på TV.
Aa det gör jag faktiskt nästan varje dag

7. Dina vänner gifter och skiljer sig, istället för 'gängar' och 'dumpar'.
Stämmer

8. Du går från tre månader ledigt om året till fem veckor.
Har ju inget sådant jobb men är ju inte ledig 3 månader om året iaf :P

9. Jeans och t-shirt är inte längre att 'klä sig fint'.
stämmer

10. Det är DU som ringer polisen, när de där &%@# grannungarna inte sänker volymen på stereon.

11. Äldre familjemedlemmar drar sig inte längre för att dra snuskiga skämt i din närhet.
Stämmer

12. Du vet precis när ICA stänger, men inte McDonalds.
Haha det stämde också

13. Din bilförsäkring blir billigare, men amorteringen blir högre.

14. Du matar hunden med av experter rekommenderad föda, istället för gårdagens pizzarester.
Har ingen hund men skulle absolut inte mata den med gårdagens pizza iaf

15. Du får ont i ryggen av att sova på soffan.
Också totalt mitt i prick

16. Du tar tupplurar på dagen.

17. Middag och bio är hela dejten, istället för bara början på en..
Stämmer.. fast för oss känns allt utan barn som en dejt :P (kanske inte riktigt men)

18. En 150-grammare med pommes klockan 3 på morgonen vänder uppochner på din mage, istället för att lugna den.
Vänder den inte uppochner men det skulle nog inte uppskatta att så sent

19. Du går till apoteket för att köpa Ibuprofen och magsyredämpande, istället för kondomer och graviditetstest.
Det har hänt.. eftersom jag inte köper kondomer eller gravtest

20. En 40-kronorsflaska med vin är inte längre 'grymt bra'.
Har det aldrig varit heller iofs

21. Du äter riktig frukost vid frukostdags.

22. 'Skit, jag kan inte dricka på samma sätt som jag gjorde förr...' ersätts av 'Jag kommer aldrig mer dricka så mycket!'
Ganska så rätt

23. 90 % av tiden du spenderar framför datorn är faktiskt arbetsrelaterat.

24. Du dricker ett par öl innan du går till baren, för att spara pengar.
Stämmer

25. Du gratulerar dina vänner när du får höra att de väntar barn, istället för att utbrista 'Å sjutton! Vad har du nu gjort?!?'
KLART man gör!!! man gör ju verkligen inte på det andra sättet


Hoppas det inte va allt för jobbigt att läsa :)
Jag fick 20 poäng :/
Lite pinsamt :P
Är jag så gammal?
Iofs alla sådana tester jag gör så får jag svar att jag är 40 eller nåt ;)

Kul grej dock!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0