barnledighet?

Jag känner stort att jag behöver barnledighet!
Känner detta efter en kamp med min underbara dotter..
Hon va hur snäll som helst när vi gick från dagis och sedan tyckte Evelina att vi skulle gunga.
Sure, fine liksom!
En liten stund kom vi överens om eftersom vi behövde hem och börja på maten.
Efter 50 min tyckte jag att det räckte och började säga till Evelina att vi skulle gå hem.
Lite små gnäll fick jag ner henne från gungan.
Sen sprang hon i väg till rutschkanan(?) så fick hon åka 4 ggr sen sa jag att neh nu ska vi gå upp.
Då jävlar!
Sikka toner hon kan ta alltså!
Visst inte så farligt bara 3 meter till porten.
Fick in henne i trappen skrikandes som en torped :P
Upp med Robin och sakerna och ner efter henne.
Fick upp henne i lägenheten och skrikandet fortsatte.
Av med ytterkläderna och inser snabbt att alla kläderna är grusiga sen dagis.
jaha tänker man och av med byxor, strumpor och tjock tröja.
Till min förvåning ser jag att även tröjan under är sandig.
hmm okej av med rubbet med andra ord.
Men inte tar det slut här inte!
Och för att upplysa så skriker hon fortfarande som en ......
Ser snabbt att hon har en hel SANDLÅDA i blöjan!!!
WTF!!!!!!
Av med den och in med Evelina i duschen.
En sväng med dammsugaren va också ett måste efter all sand som kastats runt.
Nu är man äntligen klar med henne och hennes utbrott har lagt sig (pustar ut)
Jag lyckades ännu en gång vinna med ett rivsår på handen (blöder lite granna) och lite små öm här och där :P
Nu får det va nog med dessa utbrott från hennes sida anser jag men undra vad hon anser ? ;)

Jag förstår nu när vissa säger att trotsen bara blir värre med åren!
När hon hade sin första trostålder klagade man och på nästa och nästa..
Jag vill inte veta hur nästa blir om jag ska vara helt ärlig!

Så efter detta utbrottet känner man ett stort behov av barnledighet ett par timmar :P

Utöver detta utbrott från Evelinas sida har dagen gått riktigt bra!!
Fått läst ett kapitel i min bok medans Robin vila och fått dammsugat 2 ggr :P
Även fixat med disken.
Gubben hade ju ett hemligt uppdrag idag, eller aa uppdrag och uppdrag.
Kanske är fel ord men aa skit samma.
Dom som vet, dom vet :P
Och det gick super!!

Riktigt glad är man!
Nu är det bara moment 2 kvar.
Men det är inte fören i morgon så nu håller vi tummarna riktigt hårt!
Jag tror han fixar det dock!
Det märks i morgon iaf :)

Neh nu ska jag börja på middagen när jag fått avreagerat mig lite granna ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0