misstolkningar

Känner att allt man skriver misstolkas.
Jobbigt att ha blogg som är en internet "dagbok" när så många personer som är "familj" som läser.
Jag ska ju ha denna för att ventilera mina tankar och känslor.
Visst det är trevligt att personer läser min blogg och får en insikt i mitt liv men inte när det sen ska hålla i mot mig.
Jag förstår att vissa saker kanske kan misstolkas och vridas och vändas till vad man vill.
Men jag tänker inte på hur jag skriver saker eller hur det tolkas av andra.
Är man inte nära mig så förstår man inte allt jag skriver på det sättet jag menar det.
Och det kan man inte begära att alla ska det heller.
Men man behöver inte heller analysera allt eller ta åt sig.


Men jag tycker inte om när folk misstolkar saker jag skriver.
För att text är inte samma sak som ett samtal.
Text misstolkas snabbt.

Men nu är jag trött på att behöva förklara mig och min tankar.
Jag ska inte behöva förklara hur mycket jag saknar mina viktiga personer.
Jag ska inte behöva beskriva hur min släkt har det eller hur det känns i exakta ord att inte träffa sin familj
när man behöver dom eller när man bara vill ha en mamma kram!
Det är inte som man vill klä av sig naken och visa alla ens känslor man har där inne..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0