Sega Måndag


Bjuder på en bild från i somras när Huset och jag stack på utflykt


Så nu va det åter igen ett par dagar sen jag tog tag i bloggen.
Märker att jag får frågan hela tiden om jag börjat plugga. Så nu tänkte jag klara göra detta lite :)
Jag har ikke börjat plugga utan går en motivations höjande kurs för att eventuellt börja plugga.
Så jag går på sundsgården 5 dagar i veckan. Så har man lite lektioner och en toppen kontakt person som heter Carin. Hon är verkligen toppen! Tror verkligen att jag vill börja plugga sen men jag står osäker framför om jag vill plugga för att jag trivs på Sundsgården eller inte. Det negativa är att det är grymt jobbigt att pendla dit eftersom bussarna tar omvägar.. Det tar seriöst 45 min att ta sig dit och hem!
Men det funkar bra än så länge! Jag trivs när jag är där och alla lärare är snälla och väldigt duktiga.

Stor omställning här hemma sen jag börja på Sundsgården.
Gubben lämnar barnen numera barnen på dagis på morgonen och det är lite rörigt fortfarande. Han har lite svårt att hitta fungerande rutiner :P Sen är allt annat som vanligt. Lite stressande och göra allt man gjorde innan fast på kortare tid :P Men det blir vardag och rullar som på räls snart.


I helgen va det lite rastlöst när man helt plötsligt hade så "mycket" tid över :)
Städa gjorde man ju POFF så va det klart.. så vi slösa alldeles för mycket pengar ofc
blev Hm, ikea och maxi i lördags sen i söndags skopunkten,rusta och ikea igen :P
Men lite pengar måste man ju få strö runt omkring sig..
Nästa helg blir det att hjälpa Huset och flyttstäda hans lgh. Och kanske om jag har tur, får jag min gubbe att ta tag i borren.. länge sen vi måla om i köket nu men ändå har jag inte fått upp sakerna på väggarna som jag velat. Har kanske inte riktigt funnits tid och ibland ren lathet men nu har jag alla sakerna som jag vill ha på köksväggarna typ så nu får det fasen komma upp oxå ;)


Neh nu får jag ta och stänga av datorn så man kan komma i säng nån gång.. upp tidigare än vanligt i morgon då vi börjar tidigare i morgon.. blööö men vi slutar oxå 2 timmar tidigare :P


Kommentarer
Postat av: Jessica

Det är klart jag läser din blogg ;) måste ha nått att göra på mina lediga dagar haha. Jo det är bra med familjen. Hoppas det är bra med din :) Får hoppas att den utbildningen ger dig något då, för ibland kan ams komma med meningsllösa kurse. Iallf dom jag har varit med på :)

2012-01-18 @ 14:28:25
URL: http://jessica.gekkie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0